Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Bloembommen en insectenhotels helpen biodiversiteit

Bloemen

De bloembommen en insectenhotels in het Goffertpark in Nijmegen zijn mooie voorbeelden om de biodiversiteit te helpen. Gooi jij ook bloembommen in je tuin? Of heb je andere groene ideeën?

Bekijk het filmpje van de aflevering van #Greencapital over biodiversiteit op Youtube.

4  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Wilma de Goede 20-05-18 om 23:59

Bloembommen. Rare naam eigenlijk. Een bom klinkt niet erg positief. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Een vriendin vind het wel revolutionair en wil samen met mij bommetjes gaan kneden om in de dijktaluds te gooien. Maar heb je al gezien hoe vol met bloemen de dijken nu staan. Het is een prachtig gezicht! Geel van de paardebloemen, biggenkruid en boterbloemen. Wit van de margrieten en kamille, Paars van de klavers.
Ik let niet op de beestjes die hier plezier aan beleven, maar die zijn er ongetwijfeld!
Ik laat het weten als ik mijn eerste bommetje heb gegooid.

Bedankt voor je reactie Wilma. Een fietstocht of wandeling over de dijk is met dit mooie weer zeker de moeite waard, vooral als je van bloemen en mooie kleuren houdt. Mocht je nog een bloembom willen gooien, op de site van Guerilla Gardners lees je stap voor stap hoe je er eentje kunt maken: https://bit.ly/2KK7bIh.

Jolanda Timmerman 23-05-18 om 11:32

Helaas geen tuin maar wel geïnspireerd door de instructies van Guerilla Gardners. Helaas is de groenstrook aan het water voor mijn huis net gemaaid ik ben bang dat ik van mijn bloembommen niet veel terug zal zien.
De gemeente mag van mij best bezuinigen op het maai beleid, dat geeft bloemen en planten meer kansen om te groeien en bloeien en dus meer voedsel voor insecten en vogels.

Bedankt voor je reactie Jolanda. Leuk dat je zelf bloembommen hebt gegooid, ondanks dat je geen tuin hebt. Jammer dat er meteen gemaaid is daarna. Hopelijk zorgen jouw bloembommen toch voor mooie nieuwe bloemen en kunnen de insecten en vogels daar ook van profiteren straks.