Forum GelderlandPraat, denk en doe mee
Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Wat vind jij het mooiste resultaat van de provincie Gelderland en haar partners?

Dirk-Jan Velderman 01-02-2019 3 reacties

In ‘Doen, beleven, bijstellen’ staan de resultaten van de provincie en haar partners van deze bestuursperiode. Wat vind jij het mooiste resultaat?

Kijk op https://www.gelderland.nl/doenbelevenbijstellen  en post hier op het forum je reactie!

3  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Een momentje...
Jolanda Timmerman 01-02-19 om 17:06

Ik heb even gekeken naar de nota. Dat ziet er heel erg indrukwekkend uit. Ook mooi om te zien waar de Provincie zich allemaal voor inzet. Dat is echt heel erg veel! Ik kon zo snel niet beoordelen wat ik het mooiste resultaat vind. Ik ben wel heel erg benieuwd naar jouw voorkeuren Dirk-Jan. Welke en waarom?

Leefbaar Reeth 04-02-19 om 10:22

Zeker een paar mooie resultaten, maar ook een hele lelijke! Het plan van de Gelderse Corridor is een schoolvoorbeeld van ouderwets denken en oude economie. We moeten echt meteen stoppen met het stimuleren van nog meer logistiek. Er zou juist een plan moeten komen om te kijken hoe we in deze sector zo snel mogelijk kunnen krimpen en hoe we kunnen stoppen de aarde te overbelasten.

De Railterminal Gelderland overtreft daarbij alles wanneer het gaat om slechte plannen. Uit de MKBA bleek al dat er jaarlijks dik geld bij moet. Ook de overlast van het RTG is veel te groot, vooral lokaal (Overbetuwe) maar ook regionaal: de filedruk zal alleen maar toenemen door vrachtverkeer van en naar RTG. Bovendien denken wij dat het RTG het begin is van nog veel meer ellende: Hoe lang voor er ook hallen staan tussen de Betuwelijn en de Betuweroute? Het MTC is dan wel afgeschoten, maar de provincie probeert dit nu in kleinere plakjes gewoon door de strot te drukken. Slecht plan! Mee afrekenen bij de verkiezingen! www.overbetuweoverbelast.nl

Dirk-Jan Velderman 07-02-19 om 11:43

Hoi Jolanda, ja je hebt helemaal gelijk. Op meerdere terreinen zijn indrukwekkende resultaten behaald. Mijn voorkeur ... oeh ... dan kies ik er één die voor mij heel zichtbaar is: de restauratie van de Eusebius. Nu de toren uit de stijgers komt zie hoe mooi de Eusebius is geworden en wat het gebouw doet voor de stad.
De restauratie van de kerk is o.a. mogelijk gemaakt door geld van de provincie en de inspanning van de provincie om geld van het Rijk te werven.