Sprekend GelderlandPraat, denk en doe mee

Hattemerpoort

ProfielfotoLex van van Rootselaar 31-03-2020 12444 keer bekeken 4 reacties

In het project Hattemerpoort is tussen de Veluwe en de IJssel meer ruimte voor natuur gemaakt. Nieuwe bosjes, waterpoelen en kruidenrijke graslanden zorgen voor allerlei (zeldzame) planten en dieren. Ook zijn er verschillende obstakels opgeruimd. Daardoor kunnen dieren makkelijker tussen de Veluwe en de IJssel heen en weer trekken.

Hattemerpoort bestond uit elf deelprojecten. Ze zijn uitgevoerd door onder meer Geldersch Landschap & Kasteelen, Waterschap Vallei en Veluwe en de gemeenten Heerde en Hattem. De Gelderse Natuur en Milieufederatie was in opdracht van de provincie Gelderland de gebiedsregisseur en coördineerde de uitvoering. Die taak zit er nu op.

4  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Hans Takke 01-04-20 om 10:31

Het project Hattemerpoort zit er inderdaad op.  Dat wil niet zeggen dat alle geplande natuuropgaven al gerealiseerd zijn. Er wordt nu gewerkt aan aan de realisatie van een toekomstvisie voor de gehele Hoenwaard gelegen in de gemeenten Hattem en Heerde (in feite het oostelijk deel van de Hattemerpoort). Naast natuur zijn ook opgaven voor wonen, werken, water en recreatie in beeld.  Een uniek proces, mede omdat in de werkgroep naast ambtenaren ook agrariers zitting hebben.

Zie ook:  https://www.hoenwaard2030.nl/

Sprekend Gelderland 02-04-20 om 13:02

Hallo Lex,
Ik zie dat je het project Hattemerpoort inmiddels ook hebt ingediend bij de Gelderse prijsvraag voor ruimtelijke kwaliteit 2020. Prima!
Was/is het ook de bedoeling om er een praat-mee-item van te maken? Of was dat een vergissing?
Groet, Erna (team Sprekend Gelderland)

Lex van van Rootselaar 02-04-20 om 14:47

Beste Erna, Het was niet mijn bedoeling, maar ik heb er ook geen bezwaar tegen. Wat houdt een "praat-me-item" in ? Ik was me er niet van bewust dat die optie er was, dus in zoverre was het "per ongeluk".

Sprekend Gelderland 03-04-20 om 17:17

Hallo Lex,
Op de praat-mee-pagina kun je samen met anderen in gesprek over onderwerpen die voor jou belangrijk zijn. Daar heb je dit item nu (ook) geplaatst. Is verder prima hoor. Ik zie dat er ook al een reactie is, dus laat het bericht maar gewoon staan.
Ik wens je veel succes met je inzending voor de Gelderse prijs voor ruimtelijke kwaliteit!
Groet, Erna

Cookie-instellingen