Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Even voorstellen...

Je bezoekt dit forum met een doel. Of dit nu co-creatie of netwerken is of je visie delen met medewerkers van de provincie, in dit 'topic' kun je jezelf even voorstellen aan de andere leden en vertellen wat je hoopt te bereiken met elkaar. Het aanmaken van een gebruikersprofiel geeft veel mogelijkheden. Met je eigen profiel, kunnen mensen je beter benaderen en kun je meldingen ontvangen als iemand op jouw bijdrage heeft gereageerd. Ook kun je eenvoudig teksten of blogs plaatsen en gebruik maken van de thema-forums. We kijken ernaar uit je op het forum te ontmoeten!

18  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Een momentje...
Aycha Kleingeld 17-06-16 om 15:16

Samenwerken en inspireren!
Voor mij is een succesvolle samenwerking, een samenwerking waarin alle partijen open staan voor elkaars mening, gezamenlijk werken aan het resultaat en daar achter staan. Op Forum Gelderland wordt deze samenwerking gefaciliteerd en daar ben ik als Coördinator van het Forum trots op. Door het forum word het beleid open en transparant voor iedereen. Ik hoop hier veel inspiratie op te doen van bekende en onbekende inwoners en partners van Gelderland. Samen bereiken we veel meer!

Mariëlle Brink 15-07-16 om 11:13

Ik ben Mariëlle en werk bij de provincie Gelderland. Ik houd me bezig met online communicatie, webcare en moderatie t.b.v. de verschillende forums. Ik hoop hier vooral veel mensen te treffen die een bijdrage willen leveren aan provinciebeleid door mee te denken en mee te werken. Er zijn in de samenleving zoveel mensen met kennis en expertise of goede ideeën. Die hoop ik hier te lezen! In mijn vrije tijd blog ik over 'slimmer organiseren', 'community management' en over de arbeidsmarkt.

Victor Doorn 15-07-16 om 12:33

Als Waterschaps bestuurder maak ik me al 4 jaar als AB lid en 7 jaar als DB lid druk over het weer bevaarbaar maken van het Apeldoorns Kanaal. Het vorige prov.college en prov.staten hebben besloten om 4 bruggen en een sluis weer geschikt te maken voor boten. Er is helaas door de Provincie wat te weinig geld geraamd, met name bijkomende kosten. Maar dat mag niet tot een ander besluit leiden, we moeten nu kijken hoe e.e.a. geregeld kan worden. Beloofd is beloofd!

Pim Coenen 18-07-16 om 10:25

Als beleids- en projectmedewerker bij Stichting Atelierbeheer SLAK houd ik me bezig met de vergroting van het aantal en de verbetering van de kwaliteit van kunstenaarsateliers en creatieve werkplekken in de provincie Gelderland. Onze doelgroep kan op de reguliere (commerciële) verhuurmarkt niet terecht. Met groeiende mate richt SLAK zich op het fysiek ondersteunen van culturele initiatieven. Op eigen wijze bindt SLAK kunstenaars aan de stad en levert hiermee een belangrijke bijdrage aan het culturele klimaat van de stad: kunstenaars exposeren, geven les, verkopen, zijn actief in culturele organisaties etc. Een goed cultureel klimaat zorgt voor een prettige leefomgeving en is een belangrijke vestigingsfactor. Onze stichting bevindt zich daarmee op het snijvlak tussen (de huisvesting van) cultuur en gebiedsontwikkeling van steden en dorpen in Gelderland.

kees van der koppel 19-07-16 om 16:01

Ik ben een oud ondernemer die zich bezig verdiept in de ontwikkeling van machines en apparaten die elektriciteit produceren zonder uit stoot of van wat dan ook . Helaas is de tegen werking enorm van de grootmachten . Waarom richt een provincie zich niet op deze techniek ipv windmolens en zonnecellen . Daarbij komt als je een goed plan hebt om iets op te zetten een gemeente altijd een Nee verkoopt omdat ze net zolang zoeken dat het de regeltjes het niet toelaat . En een provincie kan dan net zoveel forums en ideeën lanceren ,maar heeft geen enkele invloed op de treiterende gemeentes naar ondernemers en particulieren met goede ideeën .

Evert Jan van den Heuvel 19-07-16 om 16:17

Nu ik gepensioneerd ben zou ik iets willen opzetten in Moldavië. Ik ben daar 2x geweest en heb daar contacten.

Mariëlle Brink 21-07-16 om 15:55

Welkom allemaal! Leuk om te lezen wat jullie bezighoudt. @Evert Jan, kun je iets meer vertellen over wat je wilt opzetten? Wellicht kunnen andere leden van het forum met 'buitenlandervaring' je van nuttige tips voorzien. @Kees, toevallig hebben we deze week twee interessante blogs hierover. Eentje over samenwerking met overheden en eentje over de vraag: groen doen, ook als het niets oplevert? Je kunt ze hier vinden: https://forum.gelderland.nl/Blog/default.aspx

Josan Meijers 22-07-16 om 9:17

De ambitie het Apeldoorns Kanaal bevaarbaar te maken blijft overeind. Uit berekeningen blijkt echter dat het heel moeilijk wordt de kosten voor het beheer en onderhoud van beweegbare bruggen terug te verdienen bij de horeca en winkeliers in het gebied. Ook de gemeenten lijken nog niet bereid kosten voor beheer en onderhoud voor hun rekening te nemen. En bevaarbaarheid alleen zorgt nog niet voor een aantrekkelijk Apeldoorns Kanaal. Daarvoor moet er wel wat te doen zijn in het gebied en is de beleving ervan minstens zo belangrijk. De omwonenden en ondernemers in het gebied hebben vaak al heel goede ideeën, zo komen we samen steeds weer verder.

Peter van den Broek 27-07-16 om 10:18

@kees van der koppel, het is tot 1 augustus 2016 ook nog mogelijk om je in te schrijven voor de Jan Terlouw Innovatieprijs 2016. http://www.kiemt.nl/jan-terlouw-innovatieprijs-2016/

Loukie van Rijckevorsel-Besier 03-08-16 om 12:08

Naast veel andere taken en bevoegdheden is de provincie voor mij de hoeder van de natuur. Ik merk dat daarvoor steeds minder aandacht is. Projecten, nieuwe initiatieven, enz., het gaat meestal ten koste van de bestaande natuurwaarden, gebieden waarvan in het verleden is afgesproken dat we daar 'afblijven' worden toch sluipenderwijs opgeslokt door 'creatieve dadendrang'. Ik zou een lans willen breken voor het ook eens nee zeggen tegen initiatieven, die ten koste gaan van de natuur. Ernst maken dus met het Gelders natuurnetwerk en de GROENE ontwikkelingszones.

Brigitte Willemsen 03-08-16 om 13:03

....even voorstellen.... Ik ben Brigitte en werk bij de Provincie Gelderland als regioaccounthouder voor het economische thema Onderwijs & Arbeidsmarkt. Wanneer we spreken over dit thema, dan klinken de begrippen misschien wat abstract. Toch zijn beide van ons allemaal en voor ons allemaal. Wij zijn lerende, volgen of geven misschien onderwijs en samen vormen wij de arbeidsmarkt. En beide zijn essentieel voor een goede economie in Gelderland. Binnenkort wordt het forum 'Onderwijs en Arbeidsmarkt' actief. Op dit forum wisselen we graag uit over vragen, antwoorden en oplossingen voor het onderwijs en de arbeidsmarkt in Gelderland? Doe je mee?

Nog wat meer achtergrond over mij zelf kan je hier vinden: https://www.linkedin.com/in/brigittewillemsen?trk=hp-identity-name

Elbert van der Linden 03-08-16 om 15:36

Ik wil mij voorstellen. Mijn naam is Elbert van der Linden. Ik ben adviseur ruimtelijke kwaliteit van de provincie Gelderland. Van professie ben ik planoloog, iemand die een beetje logisch kan nadenken over ruimte en de ordening en de kwaliteit daarvan. Als adviseur ruimtelijke kwaliteit geef ik handen en voeten aan het soms abstracte begrip ruimtelijke kwaliteit (of omgevingskwaliteit). Wat is het, wie bepaalt het en wanneer (en waarom) en vooral hoe werkt het? Hoe kan kwaliteit van de leefomgeving worden geborgd? In mijn takenpakket zit onder andere plan-, project- of gebiedsgerichte kwaliteitsadvisering, samenstellen van een zogenaamde gebiedenatlas en het organiseren van de Gelderse prijs voor ruimtelijke kwaliteit. Voor Forum Maak Gelderland Mooier ben ik de communitymanager / redacteur / productontwikkelaar. Ik zie uit naar een inspirerende dialoog en co-creatie ten behoeve van het borgen van de kwaliteit van de Gelderse leefomgeving.

Gerhard van der Worp 24-08-16 om 17:35

Zelf ben ik camjo bij TV-Hattem. Ik ben dit voorjaar bij de uitreiking geweest in Epe van de uitgave 'Boeren, burgers en buitenlui'. Daar hebben we ook een samenvatting van gemaakt voor onze zender. Persoonlijk zou ik zo'n uitgave graag gezien hebben in de vorm van een aantal documentaires. Dat spreekt en leeft veel meer. Ik zou graag aan zoiets willen meewerken met mijn professionele apparatuur.

Bomenstichting Achterhoek 26-08-16 om 13:17

Wij zijn de Bomenstichting Achterhoek. Ons doel is: behoud van gezonde bomen en de Groene Achterhoek.
Goed dit Provinciale initiatief tot verbinden en delen! Wij zouden graag zien dat de Provincie Gelderland zich meer zou inzetten voor Natuur en Milieu. (O.a. blijkt hiertoe slechts 1 overbelaste handhavingsambtenaar werkzaam in de gebieden Achterhoek en Oost Veluwe, terwijl onze Provincie de rijkste is van ons land..). Ook de plannen alle bomen langs de N-wegen binnen 4 meter van de weg te kappen "voor de veiligheid" baren ons grote zorgen. (Idee gebaseerd op een allang achterhaald CROW onderzoek). Tevens o.a. het coulante Provinciale beleid t.o.v. vergunningen voor megastallen in de door de intensieve veehouderij al zwaar belaste Achterhoekse leefomgeving. (Heeft niet zelden overbemesting en illegale kap van singels tot gevolg).
Verder sluiten wij ons van harte aan bij het onderstaand genoemde door Loukie van Rijckevorsel-Besier!
Met vriendelijke groet,
Bomenstichting Achterhoek
bomenachterhoek@gmail.com; http://bomenachterhoek.blogspot.com/; https://twitter.com/#!/@BomenAchterhoek

Mariëlle Brink 26-08-16 om 15:06

Wij treffen voorbereidingen om een forum voor Natuur & Landschap te starten, waarbij we graag in gesprek gaan met inwoners uit de provincie en mensen die hier vanuit hun werk belangstelling voor hebben. Het is dus heel fijn om nu al te lezen dat mensen betrokken zijn bij de Gelderse natuur! Als je wilt weten of er meer mensen over dit onderwerp spreken, is het handig om een profiel aan te maken op het forum onder de 'registreer-knop'. Je kunt dan aangeven of je meldingen wilt ontvangen als er iets gedeeld wordt wat jouw interesse heeft. Je ontvangt dan ook de updates, waarin we o.a. nieuwe forums en thema's aankondigen, bijvoorbeeld op het gebied van natuur.

Francien Rademaker 23-09-16 om 11:06

Hoi, ik ben Francien en werk als communicatieadviseur voor het programma Natuur en landschap. Een mooi programma dat er toe doet! Bomenstichting Achterhoek en Loukie van Rijckevorsel, goed te lezen wat jullie bezighoudt. Op dit moment zijn we druk met de opzet van een forum speciaal over de natuur in Gelderland. Dat is medio oktober klaar. Ik hoop dat we elkaar daar weer ontmoeten. Als provincie vinden we het fijn om zo direct contact te hebben. Het levert hopelijk nieuwe inzichten en ideeen op, waardoor we ons (nog) beter voor de natuur in Gelderland kunnen inzetten.

Leendert Bom, Oprichter Wasabi4You, TedTalk 18.15 05-06-17 om 21:54

Dacht u altijd dat het normaal was dat als u Sushi met Wasabi eet, dat er dan een explosie tussen uw oren moet gaan ontstaan? Vergeet alles wat u weet over Wasabi, want u wordt sinds mensenheugenis genept met een ongezonde surrogaat Wasabi.

Wilt u het fijne hiervan weten en ontdekken welke kansen er zijn voor de Provincie Gelderland? Kom dan naar de TedTalk van Leendert Bom, Oprichter van Wasabi4You en kom meer te weten over deze geheime en zeer bijzondere plant die Japan al generaties lang voor u verborgen heeft gehouden. Hoogste tijd om het ware verhaal achter de echte Wasabi te onthullen.

Giel Smeets 12-10-17 om 7:50

Ik ben Giel Smeets, 86 jaar en gepensioneerd als medisch directeur van voormalig verpleeghuis Elderhoeve.
Ik roep iedereen op om mee te doen aan het Forum. Vooralsnog vind ik het een dooie boel.
Maak er wat van.