Sprekend GelderlandPraat, denk en doe mee

Wat leeft er in Gelderland?

ProfielfotoSprekend Gelderland 15-07-2016 3243 keer bekeken 10 reacties

In de regionale kranten en op social media wordt veel gedeeld over allerlei onderwerpen die in Gelderland spelen, bijvoorbeeld recent over aanpak drugsbeleid, de maximum snelheid op provinciale wegen (80, 60 of zelfs 30 km/uur) en het 'plussenbeleid'. Maar misschien zijn er ook andere dingen die jou bezighouden en wil je daarover het gesprek aangaan met anderen. Stel je vraag of plaats je stelling!

10  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Marco Derksen 15-07-16 om 12:31

De wereld verandert in een snel tempo. Zo is de gemiddelde levensduur van bedrijven de laatste decennia gedaald tot 15 jaar. Door vernieuwende technologieën, veranderend klantgedrag en nieuwe toetreders tot de markt, moeten organisaties in de huidige economie zich steeds sneller aanpassen. Wat zijn de goede voorbeelden van digitale transformaties in Gelderland? Welke bedrijven hebben zich op tijd weten aan te passen aan de nieuwe werkelijkheid? Welke organisaties hebben zich weten te transformeren tot wendbare organisaties? Welke nieuwe bedrijven zijn ontstaan die inspringen op de digitale ontwikkelingen?

Pieter Hoenderken 19-07-16 om 16:55

Hallo Marco, wij zijn zelf als bedrijf volop bezig met de nieuwste digitale technologieën. We waren als eerste in de Achterhoek bezig met 4G en zijn ook als eerste in de Achterhoek bezig met IoT. We hebben wel een paar voorbeelden die we samen met bedrijven uit de Achterhoek uitwerken. hierbij staat niet de techniek centraal, maar de vraag op welke wijze kan ik mijn klant beter ondersteunen en kan ik een oplossing bieden voor zijn probleem. hierover wil ik wel een keer met je van gedachte wisselen en misschien kunnen we door kennisuitwisseling andere bedrijven enthousiasmeren om ook in de digitale ontwikkelingen te stappen.

Jilt Sietsma 19-07-16 om 20:14

Ik wil voor Achterhoekse zaken graag inbreng leveren.

Ik ontwikkelde curricula voor een particuliere Hogeschool (ik was mede eigenaar - directeur), zowel volledige 4 jarige deeltijd als AD, Bedrijfskunde en ICT. En uiteraard post hbo's van "velerlei kunne".

Graag ontvang ik nadere informatie en kan dan aangeven waar ik kan of wil meewerken. Voor mijn visitekaartje: zie LinkedIn.

Vr groet,

jilt Sietsma, Bredevoort (gem Aalten).

Marja Vink 20-07-16 om 18:27

Helaas zie ik nog bij vele (overheids)organisaties problemen omdat er niet goed omgegaan wordt met de informatievoorziening als deze informatievoorziening het primaire proces van de organisatie is. Zie mijn artikelen in ICT Magazine van november 2015 en februari 2016. Helaas krijg ik mijn werkgever waarschijnlijk niet zo ver om met mijn ideeën aan de slag te gaan. Als ik dus elders een bijdrage zou kunnen leveren om ICT-ers ECHT functioneel te leren denken met de daaruit voortkomende voordelen voor te realiseren flexibiliteit en onderhoudbaarheid (door verbeterd inzicht en overzicht), dan ben ik daartoe gaarne bereid. Ik heb ruime ervaring in het vervaardigen van schriftelijk onderwijsmateriaal voor Dirksen Opleidingen en de LOI.

Kees Blom 21-07-16 om 13:27

Bij opleidingsinstituut VAPA Apeldoorn zijn alle boeken over papier en karton gedigitaliseerd en vervangen door e-learning. Het is een zeer succesvol project die ook europees uitgezet is.

Z Jager 03-08-16 om 8:52

Is het een idee om een snuffel-stagejaar in te lassen bijvoorbeeld in het 2e of 3e schooljaar waarbij studenten verschillende richtingen kunnen onderzoeken, zodat ze weten wat ze leuk vinden en een goede beroepskeuze kunnen maken?

Mariëlle Brink 03-08-16 om 10:20

Wat een goede ideeën en mooie voorbeelden. Wij zijn benieuwd naar het vervolg.

Pieter Hoenderken 03-08-16 om 11:13

Bedrijven zijn teveel bezig met de SOY (Shit Of Yesterday) en lopen dan achteruit kijkend knalhard tegen een faillissement aan. En dat zijn niet alleen de grote bedrijven waarvan er de laatste tijd voldoende voorbeelden voorbij zijn gekomen. Ook kleine bedrijven zijn heel erg intern gericht op hun eigen proces en met een mentaliteit van 'het' kan niet anders en we doen het altijd al zo. Er is een groot project in het kader van Interreg in voorbereiding. Dit project heet 'Digitrans' en ik hoop van harte dat de beoordelaars van de subsidieaanvraag deze aanvraag goed gaan keuren.

Hermien Miltenburg 22-08-16 om 11:07

Ook in Gelderland zijn er heel wat hbo'ers en wo'ers die enthousiast aan hun nieuwe opleiding beginnen. Helaas is de uitval van eerstejaars studenten hoog (25-30%). Een goed studiekeuzeproces, waarin ouders een belangrijke rol kunnen vervullen, kan veel doen om onnodige uitval te voorkomen. Wij hebben binnen Wageningen University en VO scholen/decanen in Gelderland daar heel wat deskundigheid over opgebouwd. Die deskundigheid zou ik graag willen delen met Gelderse ouders en (aanstaande) Gelderse studenten.

Mariëlle Brink 22-08-16 om 15:21

Beste Hermien, goed om te lezen dat jullie je deskundigheid graag delen. Heb je ook ideeën over hoe jullie dat gaan doen? Wat een idee is, is om over dit onderwerp een vraag te stellen of stelling/discussie te starten op het forum. Zo bereik je in ieder geval een grote groep inwoners en professionals, waaronder zeker ook ouders en aankomende studenten.

Cookie-instellingen