Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Vliegverkeer boven de Veluwe

Aanvliegroutes naar Lelystad zullen wellicht er toe leiden dat vliegtuigen laag over de Veluwe zullen scheren. Dit kan leiden tot zeer ernstige geluidsoverlast.

Dit dient ten allen tijde vermeden te worden.

Gelderland, maak u sterk hiervoor!

5  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Erna - moderator Forum Gelderland 29-09-17 om 11:54

Hallo Dirk, op de website van de provincie is een speciale pagina gemaakt over de vliegroutes Lelystad Airport. Daarop vind je veel actuele informatie, ook over de rol van de provincie.
De pagina vind je hier: https://www.gelderland.nl/luchtvaart

Catalisator Natuurlijk 15-11-17 om 15:49

De aanvlieg route gaat dus pal over mijn huis, Zeer fijn. Als ik bij schiphol ga wonen is dat een keuze, die mensen hebben geen recht om te klagen. Nu is het verhaal dus wel anders, en is het niet mijn keuze.
Vertrouwen in de overheid, nee sorry daar laat ik mij niet over uit, en dat is ook niet van belang in deze.
Maar onze pensioenen zijn al weg, nu de waarde van onze huizen nog even, en dan is het compleet.
We weten allemaal hoe het in groningen gaat.
Mooi natuurlijk in deze democratische dictatuur ( want nederland stemt maar den-haag kiest ), maar laten we niet vergeten dat stilstand achteruitgang is.

Met dat in gedachten is een uitbreiding niet tegen te houden. En een keuze om vliegveld leliestad uit te bereiden is dan een logies gevolg. Economische vooruitgang is altijd goed, en als we niet mee groeien hebben "wij" weer wat te klagen.
Concreet, Vertrouwen heb ik voor geen meter in de overheid. Aan de andere kant, moeten wij ons goed bedenken dat ook de mensen bij de overheid ook mensen zijn, net als u en ik.
Ik vrees voor de waarde van mijn huis, en alle "profesionele onderzoeks bureaus" doen ook maar iets.
Dit zien we veelvuldig terug in verkeers situatie's .
Dat hier door de overheid klakkeloos naar geluisterd wordt duid voor mij op een bepaald niveau van onkunde, en dan niet in de ergste vorm. Dat dan weer niet.
Kortom, de mensen welke de gehele dag aan het vergaderen zijn, hebben door al dit vergaderen geen enkele notie meer van hoe het werkelijk zit. En als men dan ergens komt doen de mensen er alles aan om JA te knikken naar hen. Hierdoor ontstaat een vertekend beeld, en kan er dus ook niet anders dan een vertekende reactie op komen.
Het mes snijd aan beide kanten.

Forum Gelderland 16-11-17 om 21:03

Als ambtenaren erop uit trekken om te horen wat er leeft, krijgen zij dan de echte verhalen te horen? Is dat de vraag die je stelt in je laatste zinnen?
Gelukkig zijn ambtenaren ook mensen, die zich over dingen opwinden. Als burger van het land, als inwoner van Gelderland en als ambtenaar in overheidsdienst. Hoe zou jij die gedeelde waarden willen vinden? Ben heel benieuwd. Want dat is een zoektocht voor inwoners en voor organisaties. ^MB

Catalisator Natuurlijk 20-11-17 om 9:32

Als ambtenaren er op uit trekken, gedeelde waarden vinden en mensen.
Nou daar kan ik wel wat mee.
ALS ambtenaren er op uit trekken, dan wordt er een kul verhaal gehouden. Feiten verdraaid want oh oh wat doen wij het goed, kijk maar.
Hierdoor komt er dus bij de ambtenaar verkeerde of verdraaide informatie binnen, vervolgens gaat de ambtenaar aan het werk met de informatie zoals hem die verstrekt is, en zal er dus ook een vertekend resultaat uit komen waarna we allemaal de ambtenaar de schuld willen geven. Dat is wat er gebeurt in de meeste gevallen, ambtenaren zijn niet nare mensen welke het iedereen het leven zuur willen maken.
Ambtenaren zijn ook mensen, echter met een beperking... en dat is de overheid ! het "systeem" klopt wel als je alleen in de theorie zou willen sparren, echter kan dat niet. De informatie en kennis ( zelden praktijk ervaring ) komen niet goed binnen, en niemand durft het te melden want wie meld is de boeman, dit past niet in het "systeem" om je collega op zijn fouten te wijzen, al helemaal niet als dit je meerdere is.
Oei Oei , als je naar boven schopt dan schoppen ze terug, en heb je het uiteindelijk gedaan.
Die mentaliteit zie je ook bij ex rijks instellingen ( KPN / Post_nl / Ziekenhuizen enz ) .
Dit zijn dan ook bedrijven welke zonder staats steun niet blijven bestaan, dat kan namelijk niet. En ik voorzie dat de KPN wel de grootste is, maar verre van de beste. Vreemde werkwijze hoor.
ISDN gaat er uit. Hierover krijg je een telefoontje van de KPN , Ok .. en wat gaan we dan gebruiken om met 30 ISDN lijnen te gaan bellen? "nou mijnheer, we gaan eerst de ISDN eruit halen en dan gaan we verder kijken hoe we dit op lossen" .. dan zakt mijn broek alweer af.
Natuurlijk weet ik hoe we het op gaan lossen.
En het probleem zit niet zo zeer bij de ambtenaren zelf ( tot een bepaalde hoogte op de ladder ) , het is het systeem wat maakt dat je elkaar niet kan en of mag prikkelen , elkaar stimuleren om op onderzoek uit te gaan. de handen uit de mouwen te steken enz enz. Want nee er moet wederom vergaderd worden.
Op zich niet zo erg, maar mensen uit de "echte wereld"( om maar even de steeds groter wordende kloof tussen burger en ambtenaar te noemen ) , houden het ook niet uit als deze ambtenaar worden.
Probleem voor de overheid, en frustratie voor de burger is de kloof !
Buiten het ID dat je met thee drinken bepaalde groeperingen in bedwang kan houden ( Wie heeft het ooit bedacht .. ) zijn er acties vanuit de overheid waarvan burgers zeggen, jonge jonge jonge hoe krijg je het verzonnen. 1000 den euro's naar onderzoeksbureautjes en nog krijgen ze het niet voor elkaar. Of dat kan je toch na gaan ?
Er zijn gevallen bekend dat er een onderzoeksbureau aan het werk is geweest, de gemeente de "vertekende" informatie doorgeeft en vervolgens wordt er dus een aap op de snelweg geplaatst ( bij wijze van ) .
Jammer is ook dat het bij ons lokaal op de lange termijn visie stuk gaat.
Ons bestuur ( vooral de wethouder ) doet er alles aan om de ondernemers weg te jagen of het leven onmogelijk te maken. Koninklijke Euroma in wapenveld gaat verhuizen omdat ze niet uit mogen breiden.
Dit terwijl je al niets heb, nee blijf moeilijk doen.. en het is gelukt hoor, ze gaan naar kampen verhuizen. Krijg je als toch al enorm grijze gemeente tenminste ook nog weer wat werkeloze erbij.
Winkeliers buiten het centrum , mogen niet uitbreiden want dan moet je naar het centrum verhuizen, daar waar de panden 2 a 3 x zo duur zijn. de gevels op instorten staan omdat het voor de winkelier nooit aantrekkelijk is gemaakt om boven zijn eigen pand te wonen, en mocht je dan eenmaal zo ver zijn, krijg je een boete omdat er een steiger op de stoep staat... wel 3 dagen lang !! want 15 cm overschrijding ..
En hier snijd het mes aan 2 kanten ( zoals overal ) . laat je de 15 cm zitten, dan wordt het 1 meter 50 .. of je beboet direct, daartussen is eigenlijk geen weg.
Een bord welke van onze kapper is.. hup boete , want 1 tegel ( 20x20 ) te dicht op het fietspad geplaatst.
Da's mooi, doe de deur open en meld de beste man, sorry je bord volgende keer graag iets verder van het fietspad houden.. goede morgen ! .. sjee dan heb je de mensen gewezen op de "fout" zonder direct een boete uit te schrijven .
En dat zijn dingen waar mensen over vallen, overheid = zwart / wit .
Dit willen ze graag veranderd hebben, zeggen ze.. maar Den-Haag denkt daar anders over.
En dat is precies waar de schoen wringt .
Ik verbaas mij er over hoe enorm "het zal wel" de burgers staan ten opzichte van de 2e kamer.
Want in onze Dictatuur heeft rutte het nog steeds voor het zeggen, wat heel vreemd is want zijn partij is niet GEKOZEN tot de grootste partij.
Nederland heeft gekozen, maar de 2e kamer bepaald hoe of wat. Dat heeft dus niets met democratie te maken.
Of je een kabinet wil zoals de uitkomst van de verkiezingen, dat is uiteraard een andere vraag.
Burgers kiezen nu ook juist extreem, want ach joh .. ze doen toch waar ze zelf zin in hebben.
Het systeem klopt ook daar niet.
Want de burgers KIEZEN , en vervolgens zegt de VVD , wij willen niet met Wilders.. Is prima, dan stap je uit.. JIJ WIL NIET .. dan niet zeuren, graag of niet. Je kan je ook maximaal in zetten met een kleine ploeg, en juist iedereen laten zien dat jullie niet de verwende kinderen van de klas zijn.
Stemmen zou democratie moeten zijn, maar helaas is van onze democratie een democratische-dictatuur over gebleven.
Onder die hoed, worden dus alle ambtenaren geschaard . Wat ze in Den-Haag stuk maken, kan een gemeente of provincie niet goed maken bij de burgers want dan krijg je uiteindelijk toch weer het "zie je wel" effect.
Je vraag is, is dit de repareren?
Natuurlijk, in nederland is alles te repareren, als het maar niet over kansenparels met een migratie achtergrond gaat, zwarte piet of anders zinds welke onze nederlandse cultuur aantast. Want dat wordt ook door de overheid stuk gemaakt.
Want dat hebben de kaboutertjes gedaan ( oei oei ) , als we de oorsprong van deze uitspraak opzoeken, dan kunnen we stellen dat deze uitspraak moet verdwijnen, want dit is zeer kwetsend voor de minder valide medemensch.
Nederlanders houden van Nederland, niet van krom liggen voor vluchtelingen welke niet gevlucht zijn ( oei glad ijs, maar ook ik doel op de goudzoekers ) , Nederlanders willen zeker wel vluchtelingen helpen, maar niet ten kosten van een zorg systeem welke plots 100 - 150 euro per maand kost per persoon .
Nederlanders zijn moet van de zwartepieten discussie , als onze cultuur je niet aan staat, dan ben je vrij om te gaan !
Altijd krijgen zulke zeikende en zeurende mensen hun zin, onze cultuur wordt gesloopt en neergehaald ten kosten van wat ?
Turkije is ook nog niet zo oud, en trots dat ze zijn op de grootste genocide van die tijd .. sja een compleet land weg gevaagd ( ja er woonden eerst andere mensen ) .
Daar hoor je geen mens over, want dat is cultuur .
Maar hoe zit het met onze cultuur ?
En als de overheid een 2e Schiphol van Lelystad wil maken , dan doen ze dat toch .. ongeacht je protesten enz.
Kan je wel zien wat er gebeurt met je referendum uitslagen.
de eerste is lachend aan de kant geschoven ( 26-april-1986 ) en dan nu hard rusia roepen ??? denk het niet !
de volgende referendum zal al helemaal niet beken worden.
Zo werk je aan een goede band met de burgers !! Zeker

Ik denk dat als je als overheid serieus genomen wil worden , Dan zou de overheid haar burgers serieus moeten gaan nemen, anders dan met alleen woorden.
Op komen voor ONZE cultuur en wie niet aanpast, moet kiezen.
Eigen volk eerst, en dan zorgen voor wie er inmiddels al binnen zijn. daarna kan je kijken of er eventueel nog meer bij zou kunnen.
Ambtenaren zouden meer tijd moeten krijgen om meer in het veld te zitten, zodat zijn meer zicht en dus ook meer grip hebben op projecten.
De burgers daar in tegen zouden ook meer kunnen / moeten verdiepen in de overheid en haar gevolg.
Gelukkig ben in zelf ook ambtenaar geweest, en houd het dus niet vol in die wereld .. te zwart wit, want wee je gebeente als je iets anders doe dan jou taak omdat je tijd over hebt .. foei !!
Maar ja het zijn mensen, en dat zij zicht druk maken.. dat is natuurlijk altijd goed, en ik als burger maak mij er ook druk om, wat op zich ook goed is .
Maar samen moeten we er toch een werkend geheel van zien te maken.
het vertrouwen van de burger is weg , dit herstellen zal lang duren. Helaas kan een provincie daar weinig mee.

Forum Gelderland 28-11-17 om 13:54

Beste Catalisator Natuurlijk, dank voor je zeer uitgebreide visie op de vele onderwerpen die je als voorbeelden geeft. Zo te lezen, ben je teleurgesteld in de wisselwerking tussen overheid en inwoners. Misschien kun je daar een aparte discussie over aanmaken? Wie weet zijn er meer mensen die er zo over denken of juist met voorbeelden komen van samenwerkingen die wel geslaagd zijn. Zo kunnen we op deze plek ook weer terug naar het onderwerp 'Vliegverkeer boven de Veluwe'. Dank alvast en ik hoop op vele reacties! ^MB