Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Genderproblematiek

ProfielfotoGiel Smeets 02-10-2017 4 reacties

Ik stel voor dat de provincie de steun aan Toneelgroep Oostpool onmiddellijk intrekt en het geld geeft aan de jeugdpsychiatrie, die in financiële problemen zit.
Oostpool speelt toneel voor onze kinderen. De mensen van Oostpool hebben een geweten en dat zegt dat je geen onjuiste informatie mag verstrekken en dat je ouders niet mag hinderen in hun opvoeding zoals zij dat willen.
'Je weet nooit zeker wie je bent'. Onjuist. Je weet het wel. Met een plassertje ben je een jongen en zonder een meisje.
‘De Gilde verwacht dat het typisch mannelijke en typische vrouwelijke uiteindelijk uit onze samenleving gaat verdwijnen.’ Dan verdwijnen ook de stabiele huwelijken en de gezonde kinderen en de opvolgers/belastingbetalers.
 „Er worden al mooie stappen gezet. De NS zegt door de intercom geen 'goedemorgen dames en heren' meer, maar 'beste reizigers'. Wat moet dat woordje ‘mooi’ daar? Wie durft met mij de discussie aan voor de televisie over dat ‘mooi’?
„Heb jij het al eens gedaan?" Laat de kinderen met rust.

De gezonde kinderen danken hun bestaan aan hun gezonde normale ouders, man en vrouw. Ze zijn van nature evenwichtig en gelukkig als ze hun ouders kunnen navolgen. De stabiele en verstandige en liefdevolle ouders onder ons hebben het recht hun kinderen zelf op te voeden zoals zij dat willen en Oostpool heeft niet het recht hen te dwarsbomen. 

Samenvatting: Moet Gelderland het geld van Oostpool aan de jeugdpsychiatrie geven? Reageer, ja of nee.

4  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Pauljan Kuijper 05-10-17 om 8:31

Beste heer Smeets,
Gender(neutraliteit) is een onderwerp waar de laatste tijd veel aandacht voor is. Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet man of vrouw voelen. Als provincie vinden we het belangrijk dat in Gelderland iedereen zichzelf kan zijn en mee kan doen in de maatschappij, ongeacht ras, geloof, geslacht of geaardheid. Sterker nog: volgende week houden we een symposium over dit onderwerp, om te bespreken hoe we in Gelderland samen kunnen zorgen dat mensen die anders zijn meer geaccepteerd worden. We zijn het dus niet met je eens. Ik denk dat je reactie als kwetsend kan worden ervaren en ben benieuwd hoe anderen op dit forum daar over denken.
groet, Pauljan Kuijper
PS: Vanmiddag verschijnt een artikel over seksuele en genderdiversiteit in onze nieuwsbrief Gelderland Leeft, straks te lezen via deze link: http://provinciegelderl.m10.mailplus.nl/archief/mailing-31321821.html

Irene Gootjes 12-10-17 om 9:33

Nee, Gelderland moet geen subsidie aan Oostpool geven

Irene Gootjes 12-10-17 om 9:35

Gelderland moet het geld van Oostpool aan de jeugdpsychiatrie geven.

Giel Smeets 12-10-17 om 21:20

Ik reageer op de reactie van Paul Kuijper

De heer Kuijper schrijft: “Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet man of vrouw voelen.”
Ja. Maar dat komt niet vanzelf zoals u suggereert.
De beschaafde mens is een product van de evolutie. Het overgrote deel van de gezonde kinderen zijn gemaakt door mensen die zich uitgesproken man of vrouw voelen. Kinderen ontwikkelen zich tot volwassenen en zijn natuurlijkerwijze evenbeeld van de ouders, dus uitgesproken man of vrouw. Iemand die zich niet man of vrouw voelt is dus een deviatie, gemaakt door externe factoren, buiten de natuur. Een gen-mutatie reken ik ook tot de onnatuurlijke factoren. Maar het overgrote deel van de mensen die zich niet man of vrouw voelen zijn aan het twijfelen gebracht door anderen. Door mensen buiten de normale gezonde gezinnen. Niet door de ouders. Bijvoorbeeld door toneelgroep Oostpool met haar onjuiste voorlichting.
“Er zijn nu eenmaal mensen die zich niet man of vrouw voelen”, zegt de heer Kuijpers. Daarmee zegt hij dat ze gesteund moeten worden. Dat ze zwak of kwetsbaar zijn. Ik ben het er me eens dat ze beschermd moeten worden. Maar dat is symptoombestrijding. Preventief moeten we voorkomen dat er nog meer van zulke kwetsbare mensen komen.
“De provincie vindt het belangrijk dat in Gelderland iedereen zichzelf kan zijn en mee kan doen in de maatschappij, ongeacht ras, geloof, geslacht of geaardheid.”
Kan ik, Giel Smeets ook mezelf zijn in Gelderland en meedoen aan de forumdiscussie?
De provincie Gelderland nodigt ons uit om in Forum Gelderland te discussiëren. De eerste de beste die iets discutabels zegt wordt meteen, betaald door de provincie, de mond gesnoerd. Dank u wel Gelderland waar iedereen zichzelf mag zijn.

“… kwetsend …” Pauljan Kuijper sluit af met een diskwalificatie of intimidatie of hoe moet ik het noemen. Hij probeert mij af te schepen. Zie www.gielsmeets.nl, Groep A

Discussie is:
Fase 1, in redelijkheid zoveel mogelijk feiten en waarnemingen verzamelen,
en Fase 2, gezamenlijk de waarheid vast stellen en de situatie beschrijven.
Fase 3: de opties bespreken, i.c. hoe we beschermen en hoe we voorkomen.
Daarbij teken ik aan dat meningen en emoties in de discussie in fase 1 en fase 2 niet tellen en zeker niet de meningen van mensen die de kost verdienen met de voorbarige besluiten van de provincie te promoten.
Wie zich niet houdt aan de regels van de zindelijke discussie komt vroeg of laat in botsing met de werkelijkheid.

Ik stel voor dat Gelderland een onafhankelijke discussieleider aanstelt. Zodat iedereen in Gelderland in discussie zichzelf kan zijn. Anders is Form Gelderland een farce.

Dus ik stel voor dat Gelderland het geld niet aan de toneelgroep Oostpool met haar vooralsnog discutabele productie geeft maar voorlopig aan de jeugdpsychiatrie.
Ja of nee. Reageer!