Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Heerde

Nu onze Burgemeester ontslagen is ( meld de roddel ronde !!! ) ,

Gaan de geruchten dat de nieuwe burgemeester Heerde en Epe samen wil voegen.

Nou daar gaan we dan maar:

Waarom Moet onze Burgemeester zeggen tegen iemand van de provincie, Niet zolang in burgemeester ben, waarna zijn binnen een jaar "weggewerkt " is ?

Het grootste probleem van Heerde is de Wethouder, deze man doet er alles aan om het de ondernemeers zo moeilijk mogelijk te maken waardoor je centrum afsterft, de mensen niet meer gaan winkelen enz enz enz.

Nu kan ik mij voorstellen dat hier een "belang" in zou kunnen zitten. Als wij toch allemaal richting Epe zouden moeten ,bestuurlijk bedoelen we dan maar, of gaat de provincie de inwoners ook verhuizen  ?

Enorm leuke varkensruggen op een weg geplaatst tussen epe en heerde om te zien of er nog fietsers op de weg terecht kunnen komen zodat deze nog minder kans hebben op geen letsel, en er ook niet meer ruimte gemaakt kan worden voro hulpdiensten.

Vervolgens worden de bomen nu maar om zeep geholpen en mensen uit gekocht want wij zijn de provincie en wij willen het zo.! dus zo gaan we het doen, ons advies bureau adviseert ons zo meer gaos te creeeren en vervolgens gaan we proberen te handhaven.

In Heerde zelf, is het verkeerstechnisch al net zo belaberd, bord 30 zone.. op een weg waar je eerder 50 mocht, KAN niet en MAG niet ! dan moet de weg heringericht worden. Dat is wettelijk geregeld.

Streven naar Veiligheid is 1 , je houden aan de wet is zelfs voor de RDW moeilijk.

Het bestuur in heerde is een zooitje, en dat er in gegrepen moet worden, dat is zeker.

Maar op dit moment zijn er voor de inwoners te veel vragen, en te weinig vertrouwen in B&W .! vooral in W !

ik hoop dat de burgers betrokken worden, iig MEER betrokken worden bij hun dorp, en op die manier kan men zeer veel onvrede, maar ook vooral onbegrip wegnemen.

En onvrede begint toch vaak met onbegrip.

Als men motiveert waarom men iets doet, is men sneller geneigd dit te accepteren.

2  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Een momentje...
Forum Gelderland 16-11-17 om 11:58

Wij zijn het helemaal met je eens, dat inwoners betrokken moeten worden. Daarom zijn wij dit forum gestart vanuit de provincie. Mogelijk kun je bij jouw gemeente informeren of er bijeenkomsten zijn, waarbij je mee kunt praten en denken. En misschien heb je ook iets aan deze informatie: https://www.gelderland.nl/Gemeenten-en-Samenwerking

Catalisator Natuurlijk 20-11-17 om 9:43

Ik vind Het ook een goed initiatief, deze site.
Zo kom je als provincie iets beter te weten waar wat speelt, en haal je toch weer wat "burger gevoel" bij je binnen !
Praten en Denken in heerde is not done , ik heb er al eens gesolliciteerd .. als vrijwilliger.
Helaas ben ik als oud militair te "hands on " ingesteld , en mijn ongezouten mening zal er ook niet echt aan mee werken. Dat terwijl het voor de jeugd zou zijn in heerde, en ik toch meermaals in het bestuur van speeltuin verenigingen heb gezeten en nu voorzitter van een MR ben op een basis school bij ons in heerde.
Heerde is te grijs, te oubollig en te bang voor veranderingen.
Jammer want ik had mijn energie graag gestoken in projecten voor en met jeugd.
Helaas zijn de ervaringen bij het gemeente bestuur dus danig dat men wel mee mag praten, als men de mond maar houd.!
En daar wringt ook weer een schoen, hier breekt al vertrouwen van de burger .. ik daar n tegen zie de beste man van Wethouders graag enorm hard vallen, en dat gaat gebeuren. Tot die tijd wacht ik rustig af.
Er is geen enkel belang om de boel op te ruien , forceren of anderszins protest te maken jegens deze man.
Het verleden heeft immers al bewezen dat hij op zijn stoel blijft. Jammer.
En die lijn moet anders, korten en of duidelijker. Maar belangrijkste is toegankelijker .. en serieus !
Op die manier weet iedereen wat er bij de ander leeft, en krijgen de burgers meer begrip en vertrouwen in de staat, en de ambtenaren kunnen beter inschatten wat de burgers zouden willen. Win Win.