Forum GelderlandPraat, denk en doe mee

Kleinschalig energiepark in buitengebied Montferland

Zonnepanelen
In een weiland aan de Luijnhorststraat in het buitengebied van Didam verrijst deze maand een klein energiepark. De 96 zonnepanelen op de grond gaan een huis, een woongebouw met drie appartementen en het kantoor van Trigona Dairy Trade van energie voorzien. Bron: De Gelderlander. Op welke plek in Gelderland zie je meer van dit dit soort kansen?

3  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

Op Twitter kregen we 2 reacties op onze oproep waar je meer van dit soort kansen ziet:
@ArwindeHoog: Zie in ieder geval bij de Avri langs de A15 bij Geldermalsen ontzettend veel zonnepanelen verrijzen op de aardwal
@jrobert_nl: Ik zou zeggen: maak zo veel mogelijk gebruik van bestaande daken.
Heb jij nog tips of ideeën? Laat het ons weten!

Annet 20-02-18 om 20:31

Ik ben een groot voorstander van zonnepanelen, maar ik vind het ook wel weer jammer dat we ze op de grond gaan neerzetten. Dat gaat weer ten kosten van een mooi stukje groen. Zou het niet veel slimmer zijn om geluidswallen en -schermen langs spoor- en snelwegen te bouwen.

Coöperatie Bommelerwaar startte met de aanleg van het eerste collectieve energieproject: een zonnedak op het dak van de Gemeentewerf in Gameren. Ze installeren 375 panelen, genoeg om 25 huishoudens te voorzien van stroom. De provincie steunt het project via een subsidie. Lees meer in het Kontakt Bommelerwaard: https://bit.ly/2tvvcwP.