Welke campagneafbeelding spreekt het meeste aan?

Renate Westra 08-04-2019 9968 keer bekeken 4 reacties

In februari is online campagne gevoerd om laaggeletterden te bereiken. Er zijn beelden gedeeld via Instagram, Facebook en er is geadverteerd via Google. Welke afbeelding (noem de kleur) kreeg de meeste 'kliks' volgens jou?

Afbeelding: BelastingAfbeelding: BelastingAfbeelding: MarktplaatsAfbeelding: RapportAfbeelding: Vacature

4  reacties

Velden met een * zijn verplicht.

 
 
We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.

Een momentje...
Nicolet Theunissen 25-06-19 om 21:50

Ik vind de teksten best moeilijk. Ze zijn meer gericht op geletterden dan op laaggeletterden.

Patricia Kraan 26-06-19 om 9:29

helaas is geen van de campagneposters echt gericht op laaggeletterden...

Daphne Seegers 26-06-19 om 22:41

Patricia Kraan @Nicolet Theunissen bedankt voor jullie reacties op de afbeeldingen. Fijn dat jullie dit met ons willen delen zodat we het mee kunnen nemen in de actualisatie van de campagne.

Renate Westra 09-07-19 om 12:50

Dag Nicolet en Patricia, de verwarring zit misschien hierin: veel laaggeletterden hebben moeite met lezen en schrijven. Dat betekent lang niet altijd dat ze géén tekst kunnen lezen. Daar moeten we als maatschappij rekening mee houden: toegankelijk zijn voor iedereen. Het is ook belangrijk dat laaggeletterden weten dat er veel mogelijkheden om hun lees- en schrijfvaardigheid te verbeteren en dat is waar deze campagne zich op richt. Goed om te weten: alle teksten zijn vooraf getest door een testpanel van mensen uit de doelgroep. Verbetering is altijd mogelijk.
Zijn jullie nog benieuwd welke afbeelding online de meeste 'kliks' kreeg?